Lukijat

maanantai 1. lokakuuta 2012

Kirje Stockmannin johdolle

 Lähetin Stockmannin johdolle seuraavanlaisen sähköpostin:
Otsikko: Hiljaisen kanta-asiakkaan harmin ilmaus!
ONNEA 150 ansiokasta vuottaan juhlivalle Stockmannille!

Loistava idea juhlistaa synttärivuotta 150 Edited Collection -erikoistuotteilla! Erityisen innoissani olin juhlakalusta 125, Tove Janssonin Stockmannille suunnittelemasta lahjapaperista designinsa ammentaneesta Muumi-mukista.

MUTTA...

Petyin pahoin, kiukustuin suorastaan! Enkä suinkaan yksin!! Harmin, kiukun, suuttumuksen tunteet jakavat kanssani tuhannet (kymmenettuhannet??) Muumien ystävät. Me, joista huomattava osa on myös Stockmannin kanta-asiakkaita.

Nyt juhlivat 150 vuotiaan Stockmannin sijasta trokarit! Tänään huuto.netissä Stockmann 150 Edited Collection Muumi-mukien hinnat huitelevat 100 euron molemmin puolin. Stockmannin tarkoituksena tuskin kuitenkaan oli edistää mustan pörssin kauppiaiden businesta. Tai ainakin se sotisi pahoin sen perusarvoja vastaan!

Mielestäni Stockmann toimisi äärettömän fiksusti, jos se toimittaisi nyt markkinoille uuden ISON erän juhlamukia 125!! Ja asettaisi mielellään myös ostorajoituksen (kuten missä tahansa muussakin rajoitetussa erässä, eihän kahvipakettejakaan myydä kassalla yhdelle asiakkaalle 2 enempää erikoistarjoushintaan!). Enkä panisi pahakseni sitäkään, että ensiosto-oikeus tarjottaisiin kanta-asiakkaille.

Se olisi tuloshakuinen ( = "Harjoitamme liiketoimintaa rahan ansaitsemiseksi, kaiken liiketoiminnan tulee tukea tätä päämäärää. ---"), asiakaslähtöinen ( = "Ansaitsemme rahaa vain tuottamalla asiakkaan näkökulmasta todellisia ja kilpailijoita parempia etuja, jotka kokonaisuutena johtavat korkeaan asiakastyytyväisyyteen ja kiinteisiin asiakassuhteisiin. Kilpailukykyinen hinnoittelu, luotettava laatu ja hyvä asiakaspalvelu ovat keskeisiä edellytyksiä näiden tavoitteiden saavuttamiseksi."), tehokas ( = "Toimimalla kilpailijoita paremmin kasvatamme myyntiä... "), sitoutunut ( = "Menestymme ymmärtämällä kaikissa toiminnoissa Stockmannin yhteisten ja oman yksikön menestystekijöiden merkityksen ja sitoutumalla yhteisiin tavoitteisiin.") ja vastuullinen ( = "Toimintamme on eettisesti kestävää, oikeudenmukaista ja ympäristöarvoja kunnioittavaa.") päätös.

Muussa tapauksessa toteutuu vain ihmisten (trokareiden) arvostus ( = "Arvostamme ihmisten kykyä sitoutua, ottaa hallittuja riskejä ja saada aikaan tulosta.").

Toivon meidän tavallisten, hiljaisten ja oikeudenmukaisuutta arvostavien kanta-asiakkaiden äänen tulevan näin kirjeeni välityksellä kuulluksi.

Ystävällisin terveisin
Paula satunNainen
* * * **
Mainitut tuloshakuisuus, asiakaslähtöisyys, tehokkuus, sitoutuminen, ihmisten arvostaminen ja vastuullisuus (selityksineen) ovat Stockmannin perusarvot.

* * * **
Niin että nyt ei sitten alkanut minkäänsortin Muumi-kuu!! Kun en voittanut edes  Pepin arvonnassa emalimukia! Ei siis alkanut ainakaan aamusta, olen kyllä menossa ostamaan ihkaomaa emalista. En nimittäin suostu maksamaan missään olosuhteissa yli 50 euroa Arabian Muumi-mukeista! Ja sellaisia summia huudellaan nyt huuto.netissä niin Stockmannin juhlamukista kuin vuoden 2006 kausimukeistakin, jotka kokoelmastani vielä puuttuvat. Sen vanhempia en edes havittele. * hiljaista, katkeraa jurputusta *

12 kommenttia:

  1. Itse en muumeista perusta, mutta napakan ja hyvin perustellun kirjeen olet lähettänyt. Kerro myös, jos saat Stockmannilta vastauksen tai peräti ilmaisen muumimukin :-)

    VastaaPoista
  2. Jos ei Stokka tuohon havahdu, niin johan on kumma!
    Muumimaista ja aurinkoista viikon jatkoa sinulle.

    VastaaPoista
  3. Loistava kirje :D
    Luulis siellä jonkun reagoivan jotenkin!!

    VastaaPoista
  4. Harmitus tarttui...mulla ois kaapissa yks emalimuumimuki,oisin pistänyt postiin mutten uskalla kun esikoiseni sen mulle toi ja tarkistaa kuiteskin että tykkäskö se äiti...

    VastaaPoista
  5. Hyvä Paula! Kannustan jokaista aina tarttumaan näppikseen/kynään ja laittamaan palautetta kun jokin asia hiertää! Asiallinen ja napakka mielipiteenilmaisu voi ihan oikeasti muuttaa jotain, itekseen harmittelu tuskin mitään.
    Toivottavasti kirje tuottaa tulosta!

    VastaaPoista
  6. Hyvä Paula.Toivotaan että sähköpostilla on tehoa.

    Kaikkien muumimuki-fanien pitäisi kerätä yhteinen adressi Stockmannille.Aika moni olisi varmaan halunnut kyseisen mukin kokoelmiinsa Stokkan hinnalla.Uskomattomia määriä tosiaan huutonetissa samat myyjät mukia kauppaavat.Moni tuntuu ostavankin laatikoittain niitä.Miten ne trokarit keksiikin nuo hyvät apajat.

    VastaaPoista
  7. Toivotaan, että Muumimuki putkahtaa sulle vielä jostain!!! Kiinnostuneena odotan myös, vastaako Stocka...

    VastaaPoista
  8. Ihailtavaa asiakasaktiivisuutta! Mielenkiinnolla jään seuraamaan, vastaako Stocka, reagoiko Stocka. Jo heidän Facebook-sivuillaankin monet harmittelivat jääneensä mukitta. Periaatteesta en osta mitään huuto.netkin trokareilta, mitä useampi konserttilippu jää heillä takataskuun käyttämättä ja muki kaappiin nököttämään, sen parempi!

    VastaaPoista
  9. Olipa hyvä kannanotto. Toivottavasti saat Stockan myös reagoimaan. Itse en pidä muumeista eikä muutenkaan tulisi mieleeni ostaa satasen mukia, mutta joku voi ostaa.

    VastaaPoista
  10. Kiitos Onnenpähkinäinen, Rva Kivitikka, Pepi, Nina, Katjainkeri, JaanaElina, Pohdiskelija, Sonja ja Villiviini! :o)
    Kiitos Nina, kaunis ajatus!! :oD

    VastaaPoista
  11. Hyvä kirje! Olen sen verran kaikenlaisia asiakaspalautteita lukenut, että tämä varmasti erottuu edukseen. Harva viitsii kaivaa noin hienot perustelut palautteelleen. Hienoa Paula kun tartuit epäkohtaan!

    VastaaPoista

Kommentoimalla piristät päivääni, kiitos Sinulle!!