Lupasin Pupusen kaverille sukat - helppo nakki, sama koko kuin itsellänikin, 39/40.
Otin Seiskaveikkaa puikoille - Nalle-sukkatulvan jälkeen tuntui kuin olisin köydestä neulonut! Paksua, kankeaa, tönkköä. Kun sukat olivat valmiit, testasin tietty omaan koipeen. No, ei ollut köydenpunonta pelkkää tuntumaa, vaan ihan ehtaa todellisuutta. Sukka oli järkyttävän leveä ja ihan liian pitkä, vaikka silmukka- ja kerrosmäärät "normin" mukaisia. Eikä kerä ollut edes mitään outlet-laatua vaan ihan "oikeasta" kaupasta ostettua priimaa.
No eihän tällaisia voi kenellekään antaa! Eikä itsekään käyttää. Siirtyivät "joskus jonnekin" -koppaan. Käsittämättömän rumatkin vielä - voi sitä raukkaa, joka nämä saa. Langanmenekki 87 g, kokomääritelmä räpylä.
Seuraavaa sukkaparia aloittaessa päätin pitäytyä ihan vaan perussukassa, katsoin tarkkaan langan paksuuden. Violeteista tuli jotakuinkin "normaalit". Kun vauhtiin pääsin, kutaisin vielä toisetkin, mustaa ja raitaa. Raitalankaa ei näihin paljon kulunut, joten taidanpa vielä joskus tekaista Pupusellekin samanmoiset. Tai itselleni.
Edellisviikonloppuna olimme reissussa, automatkalle otin kutimen mukaan ja leipaisin siinä ohikiitäviä maisemia ihaillessani lyhytvartiset piirakat kaverin äidille. Näiden kolmen sukkaparin langanmenekki yhteensä 275 g.
Paluumatkallekin oli kerä varattuna, parin sain kuitenkin valmiiksi vasta kotiin palattua. Kuvassa näyttää perusharmaalta, oikea sävy on aika nätti harmaanvihertävä Seiska mustin maustein, koko 41/42, langanmenekki 128 g. Pupuselle.
Näistä kirjataan huhtikuulle 362 g ja toukokuulle 128 g. Sukkakiintiö hetkellisesti täynnä.
Viikonlopun reissu suuntautui Leppävirralle, 340 km on siis reilun sukan mittainen matka.
Reissussa Pupunen tapasi vanhoja ja uusia kavereita, tässä kuitenkin H.E. ( = His Excellency) Mr Worawoot Pongprapapantin seurassa. Aikoinaan Pupusen Suomeen tervetulleeksi toivotti H.E. Mr Rachanant Thananant Bulevardi 14A:ssa, mutta ihan yhtä lämpimän vastaanoton sai nytkin.
Reissu oli kaikin tavoin onnistunut. Pupunen on alkanut suunnitella juurimatkaa...
Tänään juhlittiin Äitienpäivää. Muistan vielä sen ensimmäisenkin...
Mies valmisti päivälliseksi uunilohta bataattikiekkojen, parsan ja kermaviilikastikkeen kera, juomana kuiva cava. Herrrrkullista!
Pakko paljastaa lohen kuorrute, kannattaa kokeilla - Mies keksi tämän ihan omasta päästään:
Lohen päälle ensin reippaasti myllystä Maldon-suolaa, päälle tahna, jonka sauvasekoitti tillistä, oliiviöljystä, valkosipulista, sitruunapippurista ja ripauksesta suolaa. Uuniin 175* noin puoleksi tunniksi. Loistava tökötti, tätä täytyy tehdä uudestaan, kokeilla vaikka ihan kotoisten järvikalojen kruununa.
ILOA JA VALOA UUTEEN VIIKKOON!







Olen alkanut epäillä, että neulot sukkia nukkuessasikin. Tai ainakin pystyisit siihen. Olen itse luopunut seiskaveikoista kokonaan sen huonontuneen laadun vuoksi ja vaihtanut Taitokaupan Olliin. Tosin en ihan siihen tahtiin sukkia neulokaan kuin sinä. Tummat värit seiskaveikassa saavat saavat minut aivastelemaan ja nenäni vuotamaan, mutta kumma kyllä, Nalle ei tee sitä.
VastaaPoistaVoi, miten elävä kuvaus räpyläjaloille sopivista sukista. Minua nauratti hersyvä kuvaus, vaikka mietin, menikö neule kuinka pieleen.
VastaaPoistaNeulot kyllä runsaasti sukkia ja nopeasti! Menisitkö neulekilpailuun!
Kyllä minäkin ihmettelen tuota neulomistahtiasi kuten edellisetkin kommmentoijat:)
VastaaPoistaMielenkiintoinen ja herkullisen oloinen kuorrute kalalle, pitääpä kokeilla:)
Herkullisen näköinen äitienpäiväateria ja komea määrä sukkia on syntynyt. Olet aika nopea sukkataikuri. Jos mietit sijoituskohdetta räpylämallisille vihreille sukille, niin esim. palvelutaloissa ja ympärivuorokautisissa hoitopaikoissa halutaan usein isokokoisia sukkia (turvonneille jaloille?). Esim. Facebookin Neulomuksia sydämestä -ryhmässä julkaistaan keräyskohteita.
VastaaPoistaNapsautat sormiasi ja lankaa on kulunut 87 grammaa. Toinen napsautus ja yli 200 grammaa 😁
VastaaPoistaNo eiväthän nuo ensimmäisen kuvan sukat ole ollenkaan rumat. Itselle kelpaisi kyllä. En oikein ymmärrä miten joku saa sukat kestämään jos kutoo ohuemmasta langasta kuin Seitsemästä veljeksestä. Mulla ei niistäkään kudottujen sukkien kantapäät kestä paria viikkoa kauempaa, joten parsimista riittää.
VastaaPoistaLangat on kyllä erilaisia ja kun on käyttänyt ohuempaa lankaa, niin vahvempi tuntuu käsissä tosi paksulta. Hienoja sukkia olet neulonut ja leipassut. Kalan kuorrutetta vois joskus kokeilla.
VastaaPoistaHämmästelen tuota sinun neuletahtia. Minua jouduttaisiin kyydittämään ihan poihjoisimpaan kolkkaan, että saisin yhden sukan valmiiksi. Tai sitten olette matkustaneetkin polkupyörällä! Mies polkee ja sinä istut neulomusten kanssa peräkärryssä.
VastaaPoistaPiirakoiden, violettien ja raitaisten saajat kiittää! Kiva oli teitä koko perhettä tavata. T. Oikku
VastaaPoista