Ensimmäisen hämmästystä aiheuttava asia oli pääkirjoituksen maininta "Lehden painotalo vaihtui --- samalla uudistettiin myös hieman lehden jakelua --- painosmäärä on 4000 ---". Ja osoitelapussa lukee nimen ja osoitteen lisäksi "Osoitelähde: Väestötietojärjestelmä, Väestörekisterikeskus. Tietojen tekninen toimitus: Itella Posti Oy".
Miten ihmeessä olen päätynyt (mitättömän pieneen ??) kohderyhmään??? Ymmärtäisin, jos edelleen postinkantajat tunkisivat kaikki kotimaiset ja muutaman ulkolaisen sisustuslehden portinpielen postilaatikkoon - se kun varmasti on ollut yhtä tuskaa, kun tuppasivat ilmestymään kaikki viikon sisään, useita lehtiä samana päivänä. Eikä laatikko ole suurensuuri - olin ehkä paikallispostin valituslistan TOP10:ssä. Mutta enää ei tule sisutuslehtiä, eikä paljon muutakaan (paitsi että viikonloppujakelija käynee samaa taistoa Aamulehden ja Hesarin kanssa...).
Silkka mainoslehti, mökkihengessä. Täydellinen huti kohderyhmämäärittelyssä! Ei kiinnosta loftit eikä modernit mökit. Enkä näe pyöröhirsimökissä MITÄÄN glamouria (vaikka pihan kiveykset ovat kyllä hienot!). Tykkäsin myös Hämeenpuiston saneerauskohteen kalanruotoparketista.
Anti meikäläiselle kuitenkin laihaakin laihempi. Jos joku on kiinnostunut, postittelen, kunhan saan osoitetiedot sähköpostiin (osoite sivupalkissa).
Muuten mökit ovat kyllä pelkkää plussaa - mökkikausikin voisi mieluusti jo alkaa!!
Uudet lehdet etsii kohderyhmää.
VastaaPoistaEn mä sitä jatkossa kuitenkaa löydä, nimi on muuuttumassa joksikin taivaalliseksi (Sky jotain, en muista enää mitä)! Tämä taisi olla enemmän Pepinkin mainitsema muutaman suunnittelutoimiston, rakennusfirman, pihasuunnittelijan + tilpehöörikauppiaan oma mainos lehden muotoon tekemänä. Onneksi se oli ilmainen! :o)
PoistaKovin on mökki-sanan merkitys muuttunut, jos nuo ovat mökkejä. Vai onko plussa mökin perässä sitten se ratkaiseva määrite noille? Onko plussasta ja luksuksesta tullut synonyymejä? Sittenhän on ihan mukava olla 50+ ikäinen! :D
VastaaPoistaAh, melkein jo alan toivoa, että saan sen plussan perääni!! :oD
PoistaEhkäpä VTJ:llä on tieto mökin omistamisesta - se tekee sinusta kohderyhmäläisen?
VastaaPoistaItse en tuohon lehteen ole törmännyt, mutta sorruin ostamaan UUSI KOTI-nimisen tekeleen, jo pelkän selaamisen jälkeen tuli tunne että eipä tarvitse toiste ostaa! Vaikuttaa talovalmistajien mainoslehdeltä, ja vittupillupuupallosisiliskosammakkosaatana, ne kuvat on melkein järjestään laajakulmakuvia, eikä MIKÄÄN ole ärsyttävämpää kuin katsoa johonkin suuntaan venyviä ja vanuvia kuvia.
Ja mä helvata MAKSOIN tuosta!
Eiiiii voi olla, "meidän mökki" ei ole meidän mökki, vaan appivanhempien tontilla appivanhempien rakentama. Me vaan olemme vallanneet sen, luvan kanssa. :o)
Poista*
TIEDÄN tuon tunteen! Raivostuttavan. Ihan saman olen kokenut taannoin Kauniit kodit -lehden ostettuani, maksoin mainoksista! Että otti päähän. Mutta siitä toipuu kyllä. :o)
Kiitos Terhi, Tiinatei ja Pepi! :o)
VastaaPoista