Lukijat

sunnuntai 22. huhtikuuta 2018

Pyykkipiinaa

Joskus maininnutkin, että RRRRRRAKASTAN pyykkäystä (kurkkaa vaikka täältä). 
Ehkä olin  menneessä elämässäni pyykkäri??

Aina löytyy koneellinen pyykkiä mieltä rauhoittamaan, sielua puhdistamaan. Kone laulaa lähes joka ehtoo, parhaina kolmestikin. Vaan 13 vuoden jälkeen pesukone väsähti. Heitti pesuvedet nurkkaan, niin sanoakseni. Luottoystäväni pyöritti siis noin 5000 koneellista pyykkiä.

Kiitos kelpo kuomaseni, loistosuoritus!

Siis pesukonekauppaan. 

Olin ihan pyörällä päästäni, niin oli loistokkaita lavamaatteja tyrkyllä! Ökö- ja ÖköMixInvertereitä, ProSense-tekniikkaa, SensoCare-teknologiaa, EcoSilenceDrive-moottoreita, VarioPerfect-toimintoja, AllergiaPlus-ohjelmia, SoftSteam ja DiamondDrum-pesurumpuja, Outdoor-erikoisohjelmia, WoolmarkGreen-sertifikaatteja. Suihkupesu kuulosti melkein järkeenkäyvältä, mitä sitten tarkoittikaan...

Haloo!! Miten olisi sellaiset termit kuin valko-, kirjo- ja hienopyykki, linkouksella tai ilman??

No, toiveideni mukainen mylly löytyi. Tehtiin kaupat, sovittiin vanhan pois viennistä ja uuden toimituksesta. Kaksi viikkoa siihen menisi, kone tulisi suoraan Ruotsin tehtaalta.

Hiukan siis ihmettelin, kun masiina tuotiinkin jo muutaman päivän kuluttua, mutta eipä se tietenkään haitannutkaan. Mies purki koneen paketista, kytki ja kehotti kovaan käyttöön - vaimolle viihde-elektroniikkaa!

Olin jo lykkäämässä ekaa satsia rumpuun kun tajusin: EN MINÄ TÄLLAISTA KONETTA VALINNUT!!! Äkkiä tarkastamaan asiaa: sekä kauppakirjassa että kassakuitissa oli väärä tyyppimerkintä, hinta kuitenkin sama kuin tingittyyn hintaan ostamassamme koneessa.

Alkoi jo kiukkukäyrä kohota, olin ihan varma ettei asiaa saada korjattua. Liikkeen verkkosivuilla hinta oli 200 euroa kalliimpi - kaikkihan kuvittelevat, että MINÄ koitan vedättää, vaihtaa halvemman koneen paremmin varusteltuun.

Aamulla keräsin koiran ja kersan kotturaan ja pöhäytin pesukonekauppaan. Toista tuntia odottelin oikean myyjän työvuoron alkamista - en edes yrittänyt selittää asiaa kenellekään muulle. Eikä se nuorukainenkaan, jonka kanssa kaupat hierottiin, muistanut koko tapahtumaa. Käytiin painelemassa oikean koneen nappuloita, johan alkoi muistua mieleen, kun kertasin omia pyykkäystarpeitani.

Uusi kone luvattiin toimittaa kolmen viikon päästä. Toistaiseksi olen vielä toiveikas, että niin myös tapahtuu. Pikkuisen kyllä epäilyttää, mitään uusia papereita kun ei tulostettu... Ettei nyt sittenkin MINUA vedätetty - varsinkin kun annettiin lupa, että voimme pyykätä nykyisellä uuden toimitukseen asti.

 Kylläpä jännittää!
.

7 kommenttia:

  1. No jo on outoa! Toivotaan, että saat ostamasi koneen pikimiten..:)

    VastaaPoista
  2. Toivottavasti asia korjaantuu. Nykyään kummallista kun aina menee tehdastoimitukseen. Mutta hyvä, että saat käyttää tuota konetta siihenasti kun omasi tulee.

    VastaaPoista
  3. Eikö millään ole enää väliä??!!
    Uusista koneista löytyy tekniikkaa, mutta mitä sen korjaaminen tuleekaan aikanaan maksamaan?

    VastaaPoista
  4. Nykyään saa olla tarkkana.. usein tuotteet ovat tilaustavaraa ja niitä ei saa heti.
    Nykyajan koneet sisältävät kaikkia mahdollisia vempaimia ja menevät helpolla rikki. Tovottavasti saat uuden koneesi.. juuri sen jonka tilasit. Leppoisaa alkavaa viikkoa sinulle♥

    VastaaPoista
  5. Aina täytyy tarkistaa paperit. Kirjoitusvirheitä sattuu ja ihan huolimattomuusvirheitäkin. Myyjät puhuvat kaupassa ihan mitä sattuu. Pesukoneissa suurin osa ominaisuuksista on ihan höpöhöpöä. Miten ihmeessä jokaisen evoluutiokierroksen myötä tuon laitteen vahtimiseen vaaditaan aina tunti lisää. Laitteenhan pitäisi säästää ihmisen työtaakkaa.

    VastaaPoista
  6. Onpas harmillinen virhe, mutta toivottavasti oma koneesi tulee pian!

    VastaaPoista
  7. Toivotaan, että oikea kone tulee pian!
    Jäin pohtimaan, mitä tapahtuu muutaman viikon käytetylle koneelle. Myydään hetken päästä jollekin uutena?

    VastaaPoista

Kommentoimalla piristät päivääni, kiitos Sinulle!!